Whooz

Als segmentatie- en doelgroepsspecialist geeft Whooz inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle 8 miljoen huishoudens in Nederland. Whooz gelooft dat continu klantinzicht het kompas is dat de weg wijst naar het beste resultaat. Hoe meer je van je doelgroep weet, hoe beter je haar kunt vinden, boeien, activeren en binden.

Aanbod

  • Strategie- en planontwikkeling
  • Donateurswerving
  • Marketing
Met de Goede Doelgroepdata van Whooz wordt via klantsegmentaties precies in kaart gebracht wie je doelgroep is. Wanneer je weet wat de eigenschappen, gedrag en drijfveren van jouw donateurs en doelgroep zijn, kun je gericht potentiële donateurs werven en look-a-likes van je huidige donateurs benaderen. Door je te richten op de juiste doelgroep verhoog je de respons én de conversie. Door alleen relevante adressen te selecteren, kun je je marketingeffectiviteit vele malen doeltreffender maken en kosten verlagen.

Referentie(s)

  • Free Press Unlimited, Lidewij van Vliet, Fundraising Officer Private Market
  • Nationaal Fonds tegen Kanker, Lon Claassen, fundraiser

Reviews

Free Press Unlimited, Lidewij van Vliet, Fundraising Officer Private Market

Ik ben met Whooz in contact gekomen om inzicht te krijgen wie onze donateurs eigenlijk zijn. Het mooie is dat ik niet alleen organisatie breed kan delen voor wie we het doen maar dat Whooz me ook heeft kunnen helpen om slimmere gerichte online campagnes te gaan doen via Google Ads. Onze clickthrough rate verbeterde significant door die aanpak.

Nationaal Fonds tegen Kanker, Lon Claassen, fundraiser

We waren op zoek naar een partner op gebied van DM en adres validatie en hebben in Whooz meer dan dat gevonden. Whooz heeft een grondige aanpak en frisse kijk op hoe je als Goed Doel je DM activiteiten kunt optimaliseren. Ze hebben op basis van onze eigen donateurs bestand een score model gebouwd voor heel Nederland waarmee we ruim 4x zoveel kans hebben om een donateur te vinden dan random. De resultaten zijn veelbelovend, niet alleen halen we een mooie response op de mailings maar Whooz weet ook de veelgevers te vinden door hun uitgebreide responseanalyses en scherpte van hun analisten team. En dat voor een lagere prijs dan we gewend waren dus al met al zijn we zeer tevreden!